Velkommen til bloggen min







fredag 7. oktober 2011

Fredag 7. oktober 2011

 VALPENE 3 UKER

Plutselig er de allerede 3 uker gamle. Tiden har gått veldig fort og det er jeg glad for. Det er mange bekymringer når man har små spedvalper, hvertfall når man er en slik hønemor som jeg.
Nå går vi inn i en periode hvor valpene skal begynne med fast føde, men viktigst av alt, de skal sosialiseres. Det er nå arbeidet begynner med å få en trygg og sosial valp. Det er denne tiden man virkelig skal nyte når man har slike små skjønne valper. Jeg gleder meg over å følge utviklingen dag for dag og nyter å se dem i aksjon mens de leker og lærer. Nå kan tiden gå sent for det er denne perioden jeg har gledet meg til !

I dag har de smakt på fast føde for aller første gang. Karbonadedeig var virkelig populært. De slukte det og ville så gjerne ha mer. De forsøkte å komme seg over kanten på valpekassen for å komme der den gode matlukten var :) En annen ny og uvant ting for valpene og Lilly er at jeg flyttet dem ut av soverommet og ned på kjøkkenet i dag. Nå skal de være der ting skjer :) De skal eksponeres for lyder og besøkende. Snart trenger de også mer plass å bevege seg på.

Fra venstre: Brilliant Boss, Betty Blue, Brave Buddy og Belladonna


Tiny Royals Belladonna veier 650 gram



Tiny Royals Brilliant Boss veier 857 gram

Tiny Royals Betty Blue veier 764 gram

Tiny Royals Brave Buddy veier 785 gram







To gode brødre

Brilliant Boss i farta

Ahhh,.... Betty Blue syntes det er slitsomt å være fotomodell
Hvor ble det av karbonadedeigen tro?

Belladonna på oppdagelsesferd




 Buddy, Boss og Betty Blue


Nam...dette var noe annet enn melk






Ingen kommentarer: